Asculta Itsy Bitsy live
 20182% pentru PEDITEL 1791 201720% impozit pe profit= 100.000 copii fericiti STAGE- Festivalulul International de Teatru Amator pentru Liceeni 18-24 septembrie 2017Serviciul de asistență pediatrică de urgență Peditel 1791 a preluat 27.783 de apeluri într-un anPEDITEL 1791. Sfat medical pediatric prin telefon, non stop  2016Doneaza pentru PEDITEL 1791.Call center pediatric non stopSTAGE. INTERNATIONAL YOUTH THEATER FESTIVAL. 21-25 SEPTEMBER CLUJ, ROMANIAFestivalul International de Teatru pentru liceeni STAGE, ed. VII, 21-25 SEPTEMBRIE 20162% pentru PEDITEL 1791. Completeaza si TUPEDITEL 1791. Urgente si sfat medical pediatric non stop 20152% pentru PEDITEL NAȚIONAL 2014TU ești Crăciunul lor!2% 2013Zambet de copil. Call Center Pediatric, sectia UPU, la Spitalul de Copii Cluj TENNIS CUP Parinti Clujeni, editia a IV-a, 21-22 SEPTEMBRIE 2013Festivalul de Teatru pentru Tineri STAGE, ed. IV, 28 oct - 03 noi 2013 2012Zâmbet de Copil 2012Fii și Tu Moș CrăciunProgram de Burse - ”Ofera-i o sansa in plus copilului tau”Cel mai frumos ou încondeiatFestivalul de teatru pentru tineri STAGE1 Iunie - Universul CopiilorTennis Cup Parinti Clujeni - 09 iunie 2% pentru 2000 2011Fii si TU Mos Craciun. Tu esti Craciunul LorFestivalul de Teatru pentru Tineri Stage IITennis CupZambet de copilOfera-i o sansa in plus copilului tau! IICel mai frumos ou incondeiat II2% 2010Cel mai frumos ou incondeiatOfera-i o sansa in plus copilului tau!Zambet de CopilTennis CupFestivalul de Teatru pentru Tineri Fii si Tu Mos Craciun!
Cabinete si policlinici privateCentre culturaleGradinite si crese de statHarta traseelor ciclourbane






Acasa | Stiri - Sanatate
Ce trebuie sa faci pentru a nu pierde energie
24.10.2012
Ce trebuie sa faci pentru a nu pierde energie

Oboseala este un simptom si nu o boala, iar cele mai comune cauze ale sale sunt: extenuare, stresul sau lipsa somnului. Iar pentru a scapa de lipsa aceasta de energie ai nevoie de doua lucruri: sa intelegi cauza si doi sa operezi schimbari in stilul de viata.

In ultima perioada simti ca esti din ce in ce mai obosit. Si indiferent de cat dormi in weekend, luni dimineata tot lipsit de energie esti.

Oboseala de care suferi tu este des intalnita la nivel mondial. Nu mai putin de 14% dintre barbati si 20% dintre femei se plang ca, frecvent, sufera de caderi de energie.

Oboseala este un simptom si nu o boala, iar cele mai comune cauze ale sale sunt: extenuare, stresul sau lipsa somnului. Iar pentru a scapa de lipsa aceasta de energie ai nevoie de doua lucruri: sa intelegi cauza si doi sa operezi schimbari in stilul de viata.

Mai jos ai 11 moduri excelente pentru a te simti din nou plin de vigoare si energie ca la 20 de ani, potrivit forbes.com:

1. Redu numarul caloriilor consumate

Ai vazut cat de obosit te ridici de la masa dupa un pranz copios? Cand mananci, sangele este condus spre stomac iar o parte insemnata din energia ta este folosita in special pentru digestie. Tocmai de aceea este indicat sa te ridici de la masa inainte de a simti ca nu mai poti inghiti nici macar o farama.

2. Nu sari niciodata peste micul dejun

Numeroase studii au demonstrat faptul ca persoanele care iau micul dejun isi indeplinesc mai bine sarcinile, gandesc mai clar, au mai multa energie si sunt mai putin predispusi la obezitate sau supraponderabilitate

Consuma proteine. Un studiu a aratat ca un mic dejun bogat in proteine stimuleaza metabolismul pentru 24 de ore. Cea mai inspirata alegere pentru un nivel ridicat de energie este formata din: doua oua si un bol de terci de ovaz. Renuntati la cartofi si la paine

3. Dormi suficient

Chiar si o ora in plus de somn iti pot imbunatati performanta si nivelul energetic. Atunci cand te afli in aceasta stare de repaos, hormoni importanti precum si alti compusi biochimici sunt eliberati. Cand nu dormi suficient, te afli intr-un dezavantaj metabolic. Mergi la culcare cu o ora mai devreme decat de obicei.

4. Fa exercitii fizice

Intotdeauna gasesti scuze pentru a nu face miscare. Insa acest obicei este unul dintre cele mai periculoase pentru corpul nostru. Oricat de ocupat ai fi, asigura-te ca vei avea o fereastra de 20 de minute pentru a alerga macar 1 kilometru sau pentru cateva serii de flotari sau abdomene. Organismul tau va avea numai de castigat de aici.

5. Ia suplimente alimentare

In cazul in care nu ai un meniu echilibrat, suplimentele sunt adevarate mane ceresti pentru organismul tau. Unul dintre cei mai importanti nutrienti responsabili pentru nivelul tau energetic este coenzima Q10, care este si un excelent combustibil pentru inima ta. De asemenea, ia in calcul vitamina D precum si un complex de calitate de vitamina B.

6. Fa o cura de detoxifiere

Pentru o saptamana macar renunta la zahar, nicotina, alcool, cofeina sau alte chimicale. Limiteaza-ti meniul la alune, nuci, stafide, fructe, legume, alimente gatite care nu contin gluten, precum terciul de ovaz, 100 de grame de peste preparat pe gratar sau la aburi sau supe, precum si suc proaspat de fructe si legume. Vei simti diferenta cand vei fi la fel de plin de energie precum la 20 de ani

7. Combate stresul

Cand esti stresat organismul tau elibereaza hormoni precum cortizol si adrenalina, care pregatesc corpul pentru o urgenta. Una dintre cele mai bune metode pentru a scapa de stres  este meditatia, insa rezultate exceptionale poti obtine prin exercitii de respiratie, bai fierbinti sau plimbari prin zone verzi, sau pur si simplu in fiecare zi sa incerci sa te relaxezi.

8. Fa-ti un control la tiroida

In cazul in care ai tensiunea arteriala oscilanta ai putea prezenta primele simptome ale hipertiroidiei. Rolul tiroidei este de a secreta hormoni tiroidieni, substante bogate in iod si care controleaza metabolismul (reactiile si procesele chimice din corp), deci dezvoltarea fizica si mentala. In cazul in care nu functioneaza in parametri normali, te simti secatuit de energie, chiar daca nu ai depus eforturi mari. Mergi si fa-ti un test TSH pentru a vedea daca ai sau nu probleme cu tiroida

9. Stai la soare

Organismul tau produce vitamina D dupa ce a fost expus fie si numai cateva minute razelor solare. Un nivel ridicat de vitamina D scade riscul de cancer si, in acelasi timp, sporeste randamentul fizic si creste moralul. Petrece 10 minute in soare de trei ori pe saptamana pentru cresterea nivelului energetic si intarirea sistemului imunitar

10. Organizeaza-te

Nivelul tau de energie are o legatura invers proportionala cu numarul lucrurilor de care nu ai nevoie. Cu cat ai mai multe obiecte nefolositoare in preajma ta, cu atat mai putina energie vei avea. Fa-ti timp si scapa de toate lucrurile nefolositoare si nedorite pe care le detii.

11. Socializeaza

Cu cat ai mai multi prieteni si petreceti mai mult timp impreuna, cu atat mai ridicat este nivelul tau de energie. De altfel, multe studii au demonstrat faptul ca persoanele care petrec mult timp in grupuri numeroase de prieteni, au o viata mai lunga si mai sanatoasa.

 

Media: 1.9/5 (51 voturi)

Share
ŞTIRI
Chiosc
Educatie
Evenimente
Mediu
Sanatate
Editorial Alexandra Alexa Elogiu pentru părinți
de Alexandra Alexa

Autor: Cătălina Poiană   Nu sunt mamă. Și de multe ori mă cuprinde bucuria și fericirea la gândul că într-o zi voi avea un prunc, dar în același timp și temerea și întrebările oare cum voi fi ca mamă. Weekendula cesta însă, s-a întâmplat ceva diferit. Au venit în vizită aproape toți membrii familiei, dintre care și un prichindel frumos de doi anișori. Și i-am revăzut pe părinții mei, în calitate de părinți, bunici, dar mai mult ca niciodată i-am văzut ca oameni. Două persoane, trecute de 60 de ani, cu trecutul lor, visele lor și evoluția lor ca Oameni. Am regăsit-o pe Mama la fel de grijulie și de atentă față de binele celor din jur. La fel de altruistă și plină de bucurie pentru cei din jurul ei. La fel de îngrijorată și atentă față de nevoile fiicei sale și de viitorul ei. La fel de fericită pentru oamenii buni și blânzi pe care îi am &ici ...

Editorialciteste mai departe
GALERII FOTO
NEWSLETTER
Abonare Dezabonare

Asculta Itsy Bitsy live