Asculta Itsy Bitsy live
 20182% pentru PEDITEL 1791 201720% impozit pe profit= 100.000 copii fericiti STAGE- Festivalulul International de Teatru Amator pentru Liceeni 18-24 septembrie 2017Serviciul de asistență pediatrică de urgență Peditel 1791 a preluat 27.783 de apeluri într-un anPEDITEL 1791. Sfat medical pediatric prin telefon, non stop  2016Doneaza pentru PEDITEL 1791.Call center pediatric non stopSTAGE. INTERNATIONAL YOUTH THEATER FESTIVAL. 21-25 SEPTEMBER CLUJ, ROMANIAFestivalul International de Teatru pentru liceeni STAGE, ed. VII, 21-25 SEPTEMBRIE 20162% pentru PEDITEL 1791. Completeaza si TUPEDITEL 1791. Urgente si sfat medical pediatric non stop 20152% pentru PEDITEL NAȚIONAL 2014TU ești Crăciunul lor!2% 2013Zambet de copil. Call Center Pediatric, sectia UPU, la Spitalul de Copii Cluj TENNIS CUP Parinti Clujeni, editia a IV-a, 21-22 SEPTEMBRIE 2013Festivalul de Teatru pentru Tineri STAGE, ed. IV, 28 oct - 03 noi 2013 2012Zâmbet de Copil 2012Fii și Tu Moș CrăciunProgram de Burse - ”Ofera-i o sansa in plus copilului tau”Cel mai frumos ou încondeiatFestivalul de teatru pentru tineri STAGE1 Iunie - Universul CopiilorTennis Cup Parinti Clujeni - 09 iunie 2% pentru 2000 2011Fii si TU Mos Craciun. Tu esti Craciunul LorFestivalul de Teatru pentru Tineri Stage IITennis CupZambet de copilOfera-i o sansa in plus copilului tau! IICel mai frumos ou incondeiat II2% 2010Cel mai frumos ou incondeiatOfera-i o sansa in plus copilului tau!Zambet de CopilTennis CupFestivalul de Teatru pentru Tineri Fii si Tu Mos Craciun!
Cabinete si policlinici privateCentre culturaleGradinite si crese de statHarta traseelor ciclourbane






Acasa | Stiri - Sanatate
Lipsa somnului la adolescenti
24.10.2012
Lipsa somnului la adolescenti

Viata de adolescent nu e tocmai usoara: scoala, teme, sport, viata sociala, activitati extracuriculare, eventual si un job part-time. Cam acestea sunt activitatile de zi cu zi ale unui adolescent obisnuit. Daca mai adaugam si activitatea hormonala, este posibil ca lipsa somnului sa fie deja o obisnuinta in randul adolescentilor. Chiar daca la o prima vedere lipsa somnului nu este o problema majora, organismul adolescentilor avand suficienta energie, pe termen lung, insa, lipsa somnului se poate transforma intr-un real pericol.

Lipsa somnului poate duce la obezitate

Un studiu recent efectuat in randul adolescentilor a aratat faptul ca persoanele care au dormit mai putin de 8 ore pe noapte si care nici nu si-au recoperat orele de somn, prezentau un risc crescut de obezitate. Medicii recomanda adolescentilor sa respecte totusi programul zilnic de somn si sa nu se bazeze pe recuperarea in weekend. Acest lucru le va ingreuna si mai mult rutina somnului din timpul saptamanii. Mai mult, schimbarile majore ale programului de somn din timpul saptamanii si din timpul weekendului, slabeste organismul si deregleaza metabolismul.

Lipsa somnului afecteaza sistemul imunitar

Intrucat organismul nu se recupereaza suficient, sistemul imunitar incepe sa cedeze. Astfel adolescentii sunt predispusi imbolnavirilor de gripa, raceala sau alte boli. In plus, lipsa somnului conduce favorizeaza comportamentul agresiv si incurajeaza consumul de mancaruri nesanatoase, dar si de substante care dau dependenta (alcool, droguri).

Lipsa somnului duce la scaderea nivelului notelor de la scoala

Daca nu doarme suficient, un adolescent care munceste din greu poate avea probleme cu memoria, face rationamente mai greu, ceea ce, evident, va duce la o scadere a nivelului notelor de la scoala. In plus, studii recente releva faptul ca exista o legatura intre lipsa somnului si dezvoltarea depresiei sau ADHD in randul adolescentilor. Potrivit medicilor, un adolescent ar trebui sa doarma intre 8 ½  si 9 ¼ ore.

Lipsa somnului poate duce la accidente rutiere

Fie sunt pietoni sau conducatori auto, daca nu dorm suficient, adolescentii sunt supusi riscurilor de a face accident. Daca sunt la volan, reflexele le scad astfel incat nu mai pot controla automobilul sau sa nu fie atenti la trafic, sa nu aprecieze bine distantele. Acelasi lucru insa se poate intampla si cand sunt pietoni si risca sa traverseze prin locuri nepermise sau sa nu fie atenti la culoarea semaforului.

Spre deosebire de adulti care au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte, adolescentii trebuie sa doarma minimum 8 ore si jumatate. Pentru adolescenti somnul este odihnitor este o necesitate si nu ceva ce se poate amana de pe o zi pe alta. Pentru a-si forma o rutina a somnului, adolescentii trebuie sa-si gaseasca cateva activitati placute, relaxante inainte de a merge la culcare: sa citeasca ceva usor, sa asculte muzica. In nici un caz sa nu se uite la televizor, sa stea pe Internet, messenger, jocuri video etc. Chiar daca ei le considera “relaxante” aceste activitati stimuleaza activitatea cerebrala, iar somnul va disparea ca prin minune.

De asemenea, inainte de culcare, adolescentii ar trebui sa evite sa manance. Daca au o senzatie de foame, ar trebui sa se indrepte catre biscuiti din cereale integrale si branzeturi fara grasime. Sunt excluse, de asemenea, bauturile energizante sau cu cofeina.

Media: 2.0/5 (41 voturi)

Share
ŞTIRI
Chiosc
Educatie
Evenimente
Mediu
Sanatate
Editorial Alexandra Alexa Elogiu pentru părinți
de Alexandra Alexa

Autor: Cătălina Poiană   Nu sunt mamă. Și de multe ori mă cuprinde bucuria și fericirea la gândul că într-o zi voi avea un prunc, dar în același timp și temerea și întrebările oare cum voi fi ca mamă. Weekendula cesta însă, s-a întâmplat ceva diferit. Au venit în vizită aproape toți membrii familiei, dintre care și un prichindel frumos de doi anișori. Și i-am revăzut pe părinții mei, în calitate de părinți, bunici, dar mai mult ca niciodată i-am văzut ca oameni. Două persoane, trecute de 60 de ani, cu trecutul lor, visele lor și evoluția lor ca Oameni. Am regăsit-o pe Mama la fel de grijulie și de atentă față de binele celor din jur. La fel de altruistă și plină de bucurie pentru cei din jurul ei. La fel de îngrijorată și atentă față de nevoile fiicei sale și de viitorul ei. La fel de fericită pentru oamenii buni și blânzi pe care îi am &ici ...

Editorialciteste mai departe
GALERII FOTO
NEWSLETTER
Abonare Dezabonare

Asculta Itsy Bitsy live